Patriarcha Ján X. vo Vatikáne

06.10.2013 19:48

 

Počas súkromnej audiencie prijal rímsky biskup František pravoslávneho patriarchu Antiochie a celého Východu Jána X. Patriarcha pricestoval do Ríma, aby sa zúčastnil v dňoch 29. 9. - 1. 10. 2013 medzinárodného stretnutia v intencii mieru vo svete pod názvom „Odvaha nádeje“. Stretnutie je spomienkou na 50. výročie vydania encykliky Jána XXIII. „Pacem in terris“. Patriarcha sa takisto zúčastnil ekumenického modlitebného stretnutia v bazilike Matky Božej v Trastevere.

Jeho Svätosť patriarcha Ján X. je rodným bratom aleppského metropolitu Pavla, uneseného v Sýrii v apríli tohto roku. Počas audiencie hierarchovia rozprávali medzi iným o informáciách týkajúcich sa únosu a možnostiach vyslobodenia vladyku Pavla zo zajatia.

„Diskutovali sme o mnohých veciach, medzi iným aj o unesených metropolitoch, - povedal patriarcha pre Vatikánsky Rozhlas. - Počul som už rôzne verzie, ale nič nie je potvrdené. Stále máme nádej, že žijú a modlíme sa za nich. V prvom rade, v mojom mene i v mene mojej Cirkvi, som utvrdil pápeža o našej bratskej láske. Vždy sme mali dobré vzťahy s katolíkmi i Vatikánom. Vyjadril som mu vďačnosť za jeho iniciatívu v intenciách pokoja na Blízkom Východe. Tá modlitba sa dotkla nás, našich veriacich, ako aj tých, ktorí vedú národy. Pápežovi som rozpovedal o utrpení nášho ľudu v Sýrii, Libanone i na celom Blízkom Východe. Veľmi si ceníme úsilie, ktoré pápež vynakladá pri hľadaní spôsobu nastolenia pokoja cestou dialógu, a nie ďalšej vojny“.

 

Zdroj: radiovaticana.va

-nikodim

 

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode