DUCHOVNÉ POUČENIE

09.03.2015 21:20

 

 

Všade sú Boží ľudia. Nikdy nevieš, či ten, koho si dnes stretol, 

nebude zajtra svätec.

 

PÄŤ JAZYKOV

 

„Raz prišiel za mnou cudzí misionár, - hovorí matka Gavrijila, - a povedal mi: „Si zrejme dobrá žena, ale zlá kresťanka“.

„Prečo?“, - spýtala som sa.

„Pretože, si tu už dlho a stále rozprávaš iba anglicky. Aké miestne jazyky si sa naučila?“

„Žiadny“, - odpovedala som, - „pretože sa často sťahujem z miesta na miesto. Akonáhle sa naučím nejaký dialekt, ľudia už hovoria iným. Vždycky sa naučím iba „Dobré ráno“, „Dobrý večer“, … nič viac“.

„Potom, ale nie si kresťanka. Ako chceš inak evanjelizovať? Každý katolík, alebo protestant sa naučí všetky miestne dialekty, aby...“

V tom som si pre seba povedala: „Pane, daj mi pre neho odpoveď“. Z celého srdca som Ho o to prosila. A potom som mu odvetila: „Prepáč, zabudla som, že poznám päť jazykov“.

„Naozaj? Ktoré?“

„Prvým je úsmev, druhý slzy, tretí dotyk, štvrtý modlitba a piaty láska. S týmito piatimi jazykmi chodím po svete“.

 

S týmito piatimi jazykmi môžete precestovať celú zem a svet bude váš. Milujte každého – každého bez rozdielu.

 

zdroj: https://nitriaorthodoxy.blogspot.sk/

z českého prekladu pripravil o. Dušan N. TOMKO

 

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode